img

کارگران، سربازان جنگ اقتصادی با دشمن هستند

امام جمعه بجنورد:

کارگران، سربازان جنگ اقتصادی با دشمن هستند

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

                                     

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: کارگران و افرادی که در بحث تولید و اقتصاد در حال فعالیت هستند سربازان نظام مقدس اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1403 و در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان بجنورد با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است. کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه تولید توسط مسئولان فراهم و تعاونی‌های تولید تشکیل و تقویت شود.

وی بیان داشت: مسئولان برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه تولید می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کارهای تولیدی هدایت کنند و یا حمایت‌های لازم از صنایع تبدیلی داشته باشند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور انجام داده‌اند به خیال اینکه مردم از ارزش‌های دینی دلسرد شوند، در واقع آن‌ها سعی دارند با ایجاد تحریم‌ها و بی رونقی تولید معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا در جامعه نارضایتی گسترش پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال عبادت است، گفت: امروزه انجام کار تولیدی و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان نه تنها عبادت است بلکه به گونه‌ای جنگ با دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما نیز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ با تحریم‌های اقتصادی دشمن است که باید ارزش جایگاه خود را بدانند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان توسط معلم‌ها به گونه‌ای باشد که وقتی این دانش آموز استاندار، فرماندار و ... شد آن تربیت در روح و جان آن فرد باشد. تربیتی که فقط تا در مدرسه باشد، ارزشی ندارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مهمان‌نواز، تصریح کرد: وی بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد را بر عهده داشت و تلاش‌های زیادی برای پیشرفت این شهرستان انجام داد؛ وی عالمی مجاهد بود که همواره خدمت به مردم در اولویت‌های کاری‌اش بود.

 

0 کاربر برای این مقاله نظر گذاشته اند

ثبت نظر