img

در مجموعه شهرداری و شورای شهر برای حل مسائل، گرفتاری‌ها و مشکلات مردم از همه ظرفیت‌های قانونی و اختیارات استفاده کنید

در مجموعه شهرداری و شورای شهر برای حل مسائل، گرفتاری‌ها و مشکلات مردم از همه ظرفیت‌های قانونی، آیین‌نامه‌ای و اختیاراتی که دارید استفاده کنید

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در مجموعه شهرداری و شورای شهر اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها برای حل مسائل، گرفتاری‌ها و مشکلات مردم از همه ظرفیت‌های قانونی، آیین‌نامه‌ای، تبصره‌ها و اختیاراتی که دارید استفاده کنید تا مشکلات مردم حل شود. 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف، در راستای حل گرفتاری‌های مردم اظهار کرد: در راستای رفع مسائل و مشكلات  مردم از همه اختیارات قانونی تبصره‌ها و اختیاراتی که دارید استفاده کنید، بگردید راهکارهای مناسب را پیدا کنید و هر کاری‌که می‌توانید را انجام بدهید تا مشکلات و کار مردم تا حدودی حل شود و با انجام کار خیر  ثواب زیادی ببرید، چراکه بهشت و جهنم رفتن ما مرهون عملکرد دوره کاری ماست.

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: در میان دستگاه‌های اجرایی مجموعه شهرداری نسبت به سایر مجموعه‌ها سخت‌ترین مجموعه است چرا که اقشار مختلف مردم هرکدام در مسیر زندگی به‌نوعی در بخش‌های مختلفی همچون؛ فرهنگی، خانه‌سازی، امتیازات، مجوزها، عمران و آبادانی و... با شهرداری و شورای شهر در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی چون مردم کمتر با آن‌ها در ارتباط هستند بدون شک نارضایتی از آن مجموعه هم معنا  پیدا نمی‌کند، اما در خصوص شهرداری و شورای شهر با توجه به ارتباط بیشتر گروه‌های مختلف مردمی شاید نارضایتی هم در این حوزه بیشتر باشد که این موضوع تا حدودی طبیعی‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: هدف از نام‌گذاری روزهای مناسبتی برای هر مجموعه‌ای این است که آن مجموعه دیده و به  مردم معرفی شود تا مردم علاوه بر آگاهی از اقدامات، برنامه‌ها، گزارش کارها و فعالیت‌های صورت گرفته در آن مجموعه، از زحمات کارکنان آن حوزه نیز قدردانی صورت پذیرد.

امام جمعه بجنورد ضمن تبریک روز شوراها  ابراز داشت: کسانی‌که در مجموعه شهرداری و شورای شهر ء دارند در این ایام لآ  ارتباطات خود را با مردم خیلی بیشتر کنند، هم در تببین وظایف شوراها، هم در اقدامات صورت کرفته و هم در خصوص برنامه‌های در دست اقدام در مجموعه شهرداری و شورای شهر تا مردم از تمامی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته مطلع شوند وگرنه نامگذاری روزی بنام روز شوراها مفهوم و معنایی ندارد. و  این‌که بازنگری در عملکرد کاری اعضای شورای شهرهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات در زمینه پذیرش قاعده شورایی است، چراکه انجام کار در شورا از همه جا سخت است. زیرا در هر اداره‌ای وقتی‌که مدیرکل جدید انتخاب می‌شود، معاون، همکاران و کسانی‌که با خودش همفکر هستند را انتخاب و به همین خاطر در آن مجموعه مدیریت همه افراد بسیار آسان است و اگر فردی در کارش کوتاهی و به حرفش گوش نکند بلافاصله وی را عزل و شخص دیگری که به حرفش گوش کند را انتخاب می‌کند اما در شورا این‌گونه نیست که یک مجموعه‌ هم‌دست باشند، مردم هستند یکی اصولگرا، یکی اصلاح‌طلب، یکی از جبهه پایداری و...، چون همه باهم چون منتخب مردم هستند بنابراین افراد بایکدیگر هم سلیقه نیستند و به همین خاطر اختلاف نظر، سلیقه و دیدگاه در شورا و در مجلس سخت است و هنر می‌خواهد که بتوان با کمک یکدیگر کار را پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور پارلمان بزرگتری بنام مجلس وجود دارد که بر اساس قوانین بالادست‌تر برای کل کشور تصمیم می‌گیرد و در  سطح استان و شهرستان پارلمان کوچکتری به نام شورای شهر وجود دارد که آن‌ها نیز برای مردم تصمیم خواهند گرفت و مجموعه شهرداری و معاونین نیز تصمیمات شورای شهر را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای شورای شهر این است که افراد در این حوزه خیلی درگیر اجرا نیستند به همین‌خاطر می‌توانند خوب فکر کنند، اشکالات و ایرادات را پیدا، برنامه‌ریزی، مطالعه و درخواست‌های مردم را تحلیل و در پایان بشود یک بسته پیشنهادی و قانونی را  تهیه که شهرداران آن را در میدان اجرایی و عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: دوره کاری شهید رجایی دوره کار بود به‌گونه‌ای که در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم هرگاه در پاسخگویی به مردم نامه که می‌داد بلافاصله تماس هم می‌گرفت تا زمان رسیدن فرد مقدمات  پاسخگویی به نامه را مسوول مربوطه انجام بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در برخی از کارها، بخصوص کارهای بزرگ باید در جهت حل مشکلات مردم اقدامات لازم صورت پذیرد، لذا کسانی‌که در شورا وارد می‌شوند اختلاف نظر، سلیقه ، خط فکری و جناحی وجود دارد لذا هنر می‌خواهد که در این مجموعه با همه این مشکلات بتوانید با سایر افراد کارها را پیش ببرید و در جهت توسعه و رفع مشکلات حوزه شهری و شهروندان فعالیت نمایید.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در خصوص راه اندازی میدان بار عده‌ای متقاضی انجام این کار هستند و بارها به دفتر ما مراجعه  نمودند، لذا شهرداری با توجه به اینکه مرجع تشخیص است  اقدامات و پیگیری‌های لازم را در راستای انتخاب فرد دارای صلاحیت انجام بدهد. چرا که میدان بار فعلی شاید مناسب نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: در خصوص احداث مسجد در برخی از مناطق که در آن منطقه مسجد وجود ندارد و مردم متقاضی احداث آن هستند بویژه در محدوده شهربازی و دیگری در محدوده ارتش مسیر باغچق و علی آباد زمینی وجود دارد که کاربری برای آن در خصوص احداث مسجد تعریف شده هر دو مورد را شهرداری اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

وی ابراز کرد: در حوزه فرهیختگان، در استان ما انسان‌های فرهیخته زیادی وجود دارد لذا شهرداری و شورای شهر ضمن اینکه از شهرداری و شورای شهر در خصوص اقدامی که در زمینه محمدتقی بجنوردی انجام دادید و در کارنامه شورای شهر به ثبت رسید تقدیر و تشکر می‌نماییم ، درخواست می‌شود تا در ورودی، پارک‌ها و برخی از مناطق شهر تندیس بزرگان شهر را نصب تا این شهر با بزرگانش شناخته شود.

وی به اقدام برخی از رسانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی مواقع باید احساس خطر کرد چرا که برخی از افراد و یا رسانه‌ها از افراد عکس و فیلم و حتی برای افراد شایعه درست می‌کنند همانند موردی که استاندار از روشن بودن میکروفون خودش مطلع نبود و در حوزه بانوان موضوعی را مطرح کرد و عده‌ای آن را بلافاصله منعکس و پخش کردند.

انتهای پیام/

0 کاربر برای این مقاله نظر گذاشته اند

ثبت نظر