img

ضرورت دقت مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی بر دقت در هزینه کردها و نظم مالی

ضروری است تا مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر دقت در هزینه‌کردها نظم مالی نیز داشته باشند

در انجام محاسبات حفظ آبروی افراد بسیار دارای اهمیت است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: ضروری است تا مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر داشتن دقت در هزینه‌کردها، نظم مالی را نیز داشته باشند.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار کارکنان دیوان محاسبات اظهار کرد: شما کسانی‌که در این مجموعه فعالیت می‌کنید باید در انجام محاسبات خود به موارد مهمی همچون حفظ آبروی افراد دقت ویژه‌ای داشته باشید، چرا که حفظ آبروی افراد خیلی دارای اهمیت است.

وی گفت: در مطرح نمودن مباحث مالی موضوعات مهمی از‌ جمله؛ اهمیت بیت‌المال، اهمیت آبروی افراد، حفظ مدیران، و اهمیت استان در ذهن انسان تداعی می‌شود.

امام جمعه بجنورد افزود: زمانی که به محاسبه دقیق خداوند نسبت به محاسبات و کارهای خودمان نگاهی داشته باشیم  به ما می‌فهماند که اولاً باید در مباحث‌مون حفظ آبروی افراد را در نظر داشته باشیم چرا که حفظ آبروی افراد خیلی دارای اهمیت است و دیگر اینکه در نظر داشته باشیم کسی‌که به عنوان یک مدیر در مجموعه‌ای فعالیت می‌کند نظام هزینه سنگینی برای این شخص انجام داده تا مدیر شده و نمی‌توان این فرد را به راحتی از دست داد زیرا ازدست دادن این فرد ضایعه برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: از سویی نظم مالی ضرورتی است که باید همه مدیران در نظر داشته باشند و هم اینکه در هزینه‌کردها باید دقت کافی داشته که پولی جایی نرود و اعتبارات برگشت نخورد چرا که اگر این کار صورت پذیرد

وی عنوان کرد: طبق شنیده ها در زمینه برگشت اعتبارات خراسان شمالی از آخر دوم اعلام شده و اگر چنین موضوعی درست باشد  برگشت پول به خزانه جرم است و برای یک فرد مدیر خیلی بد است که مسوولیتی را در پستی اشغال کرده باشد و نتواند اعتبار دستگاه اجرایی خود را جذب و پول مجموعه‌اش را برگشت بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی شمالی عنوان کرد: ضروری است در راستای جلوگیری از تخلفات برای برخی از مدیران توجیهات، تذکرات و هشدارهایی لازم  به آن‌ها گفته شود و اگر کوتاهی هم کردند قابل بخشش نیست و باید به آنها تذکر داده شود و این تذکر از سوی استاندار و یا مسوول مربوطه و یا حتی ازسوی شما که در این مجموعه فعالیت دارید در راستای منافع شهر و استان باید دلسوز باشید و هشدارهای پیاپی و تذکرات لازم را به افراد بدهید.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: برای انجام تخلف، مباحث مالی خیلی جذاب و انسان را وسوسه می‌کند، و مباحث فوق بخاطر شیرینی و جذابیتی که برای افراد دارد لغزش بسیاری برای افراد بوجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: در زمان حکومت امام علی «ع»، آن حضرت ۵۴ استاندار و فرماندار داشت که از این تعداد ۱۵ نفر مشکل پیدا کردند و از این ۱۵ نفر حدود ۹۰ درصد مشکل مالی داشتند و ۲ درصد گرفتار مشکلات دیگر بودند بر این اساس مباحث مالی برای افراد لغزش و خطای بسیاری ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: مجموعه های نظارتی هم مهم هستند و در راستای جلوگیری از تخلفات وجودشان لازم و ضروری است، اما خود مجموعه‌های نظارتی هم باید نظارت شوند.

انتهای پیام/

0 کاربر برای این مقاله نظر گذاشته اند

ثبت نظر