img

جایگاه معلمان جایگاه بسیار رفیع و باعظمتی است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت‌ الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد در همایش معلمین برتر خراسان‌شمالی و شهرستان‌ها با اشاره به ارزش و مقام والای معلمان اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت«ع»، معلمان جایگاه بسیار رفیع و باعظمتی را دارند و یکی از ویژگی‌های یک فرد این است که علمش را نشر بدهد چرا که نشر علم گاهی وقت‌ها تعلیم است، گاهی تذکر و گاهی اوقات هم جنبه امربه معروف و نهی از منکر دارد. چون نشر علم همیشه تعلیم نیست گاهی وقت‌ها که شخص آگاه و دانا باشد تذکر است و گاهی وقت‌ها که عالم است و می‌داند ولی عمل نمی‌کند و او را گوشزد می‌کنید امربه معروف و نهی از منکر می‌شود.

وی گفت: یادگیری علم و دانش خوب است عالم را با فضیلت می‌کند و جایگاهش را بالا می‌نشاند اما به شرطی‌که بفهمیم به‌خاطر علم که همه چیز به خدا منتهی می‌شود، اگر این علم شما را به خدا برساند در آن‌صورت این جایگاه رفیع برای شما خواهد بود و اگر در مقابل خدای ناکرده اگر این علم، فرد را به خدا نرساند و او را به دنیا و مادیات برساند و به تهذیب، تزکیه و به خدا وصل نکرد در آن‌صورت جای شبهه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: علم برای انسان خشوع می‌آورد، کسانی‌که نمی‌فهمند ترسی از خدا ندارند، اما آن‌هایی که عالم هستند و می‌فهمند آن‌ها خشوع دارند و کسی‌که خشوع ندارد احتمالاً علمش برایش تاثیرگذار نبوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: علم و دانش باید همراه با عمل باشد، کسی‌که عمل و رفتارش فهم، علم و دانش وی را تعین نکند به این فرد عالم گفته نمی‌شود، اگر چه علوم و دانش‌هایی را یاد دارد اما به وی عالم گفته نمی‌شود چرا که باید حتماً عملش، قول و سخنش را تأیید کند و اگراین‌ دو هر دوتا باهم بودند ارزشش بالا می‌شود.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: کسی‌که عالم است باید علمش را تا جایی‌که می‌تواند نشر بدهد، چه برای دانش‌آموزان و یا غیر دانش‌آموزان و هر جا که احساس کرد علمش  می‌تواند موثر باشد حرف بزند، شاید بعضی اوقات حرف زدن و صحبت کردن باعث شود طرف مقابل از ما ناراحت شود ، اما به‌خاطر خداوند علم خود را نشر بدهید.

وی اظهار داشت: کار معلمی خیلی سخت است لذا دعا کنید و از خداوند بخواهید معلم واقعی باشید با عمل، نشر و خشوعی که به‌خاطر علم ما ایجاد می‌شود و همچنین با اتصالی که به‌خاطر علم و دانش با خدا پیدا می‌کنیم و دیگران را نیز با خودمان همراه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز کرد: اگر به زندگی اهل بیت«ع» نگاه کنید درمی‌یابیم که آن‌ها تحول‌آفرین و تاثیرگذار بودند در اسلام بزرگترین معلم نبی مکرم اسلام پیامبر اکرم«ص» بودند که خیلی تأثیرگذار بودند با اخلاق، تواضع، روحیه و پشتکارش
امیدواریم ما هم بتوانیم در حد خودمان راه پیامبر اکرم«ص» را برویم و فرمایشات و سخنان حضرت را در زندگی خودمان به کارگیری نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۵ هزار معلم شهید، ۷۴ معلم شهید استان خراسان شمالی، ۳۶ هزار دانش‌آموز که بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز شهید از استان خراسان شمالی هستند گفت: با نگاهی به زندگی دانش‌آموزان درمی‌یابیم که آن‌ها در همه صحنه‌های نبرد در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در شرایط کنونی در برنامه‌های دینی،مذهبی، اعتکاف، راهیان نور و.... حضور دانش‌آموزان با عشق و ایثار در وجودشان همراه است.

امام جمعه بجنورد افزود: باید در نزد دو نفر تواضع کنید؛ یکی برای معلم و دیگری برای دانش‌آموزی که از شما مطلب یاد می‌گیرد براین اساس ادای احترام می‌کنیم به حضور همه معلمان به‌ویژه معلمان خراسان شمالی در همه مقاطع و در همه شهرستان‌ها، روستاها و شهرها و کسانی‌که در دورترین نقاط مشغول تعلیم هستند و هر چه ما یاد داریم به‌خاطر تعلیم معلمان است و لذا ما قدردان همه معلمان هستیم و امیدواریم همواره دعای معلمان در حق دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/

0 کاربر برای این مقاله نظر گذاشته اند

ثبت نظر